Održana 15. sjednica Gradskog vijeća
Razno
-26/10/2018
U ponedjeljak, 22. listopada, održana je 15. sjednica Gradskog vijeća Grada Cresa koja je, nakon usvajanja dnevnog reda i zapisnika s prethodne sjednice, započela aktualnim satom.
Fiorenco Pinezić je zatražio da se u Proračun za 2019. godinu uvrste određeni projekti na području mjesnog odbora Martinšćica i to: postavljanje rukohvata na Velom žalu; saniranje ceste od Grmova do Podola; uređenje parkirališta u Martinšćici; uklanjanje četiri stabla u Stivanu; postavljanje male čekaonice na Zaglavu; popravak žice kojom je ograđeno igralište.
Natalija Marelić Tumaliuan postavila je sljedeća vijećnička pitanja:
1. Predložila je da se u razgovorima s Jadrolinijom zatraži da katamaran krene kasnije iz Rijeke, možda jednom tjedno u 17.00 sati, radi onih ljudi koji imaju preglede kasnije ili popodne.
2. Stalno se govori o divljim svinjama a zanima je kako postupati prema lovcima koji idu pijani u lov?
Na drugo pitanje Natalije Marelić Tumaliuan replicirao je Josip Pope navodeći da se ne smije na takav način etiketirati jedna cijela skupina ljudi.
Patris Salković je zatražio da se apelira na Autotrans da se, kada u 18.30 iz Cresa autobus ide za Zagreb i dođe pun u Cres, a u Cresu još čeka 20-ak ljudi, osigura dodatni autobus da ne bi ljudi stajali na nogama.
Lino Sinčić postavio je sljedeća vijećnička pitanja:
1. Na jednom dijelu šetnice prema Dražici nema zaštitne ograde i dosta je opasno. Predložio je da se postavi zaštitna ograda jer je investitor Grad Cres pa je i odgovoran ako se nešto desi.
2. Pored šetnice Dražica ima trulih borova koji narušavaju izgled šetnice. Predložio je da se poduzmu radnje kako bi se uklonili ti truli borovi.
3. Što je s postavljanjem javne rasvjete na šetnici Dražica?
Jadranka Blatt upitala je planira li Grad organizirati javnu tribinu za građane s obzirom da od 1. studenog kreće naplata sukladno Odluci o zbrinjavanju otpada kako bi se građani na vrijeme upoznali s novim načinom naplate.
Dragan Medarić postavio je sljedeća vijećnička pitanja:
1. Što Grad poduzima na obnovi zemljišnih knjiga što bi bio preduvjet da se konačno sredi stanje u zemljišnim knjigama i katastru?
2. Koje su aktivnosti na zamjeni javne rasvjete s štedljivim oblicima enerije i što Grad po tome poduzima?
Marčelo Damijanjević postavio je sljedeće vijećničko pitanje:
1. Cesta za Pernat obnavljana je u fazama i ostalo je nešto više od 100 m za obnovu. Prošle godine bilo je rečeno da se pričeka s obnovom tog dijela jer će Vodoopskrba ukopati vodovodnu cijev koja prolazi površinom uz rub ceste. To prošle a ni ove godine nije napravljeno, pa je zatražio informaciju o tome da li postoji namjera ukopavanja te cijevi ili da se ta dionica ceste prema Pernatu obnovi.
2. U kojoj je fazi vodovod od vodospreme Lubenice do Vidovića?
Gradonačelnik Kristijan Jurjako dao je sljedeće odgovore:
U vezi zamjene javne rasvjete danas je potpisan ugovor o energetskoj obnovi javne rasvjete gdje će se izmijeniti 1225 rasvjetnih tijela sa led rasvjetom na cijelom području Grada Cresa.
Što se tiče ceste za Pernat i dovršetka obnove, zatražiti će se informacija od Vodoopskrbe da li imaju namjeru ukopavati cijev.
Zamjenik gradonačelnika Marin Gregorović dao je sljedeće odgovore:
Što se tiče prijedloga vijećnika Pinezića, svi će se razmotriti prilikom utvrđivanja prijedloga Proračuna za 2019. godinu.
Ima saznanja za nekakve probleme s lovcima na Tramuntani. Jedna od ideja je da se održi sastanak s predstavnicima svih zainteresiranih radi pokušaja rješavanja problema.
Na izmjenu plovidbenog reda katamarana ne zna koliko se može utjecati. Ispitati će se mogućnost za sljedeću sezonu.
Autotransu će se uputiti prijedlog da se, kada ima više putnika, osigura dodatni prijevoz.
Na šetnici prema Dražici utvrditi će se stanje i odrediti gdje treba postaviti zaštitnu ogradu.
Uklanjanje trulih borova će se pokušati riješiti u suradnji s komunalnim službama Grada a javna rasvjeta na Dražici predvidjeti će se da ide u nekoliko faza.
Što se tiče obnove zemljišnih knjiga, taj postupak ide i u tom smislu vođeni su razgovori s ovlaštenim predstavnicima katastra.
Druga točka dnevnog reda bio je Prijedlog Akcijskog plana provedbe Strategije razvoja poljoprivrede na području Grada Cresa u 2018. i 2019. godini kojeg je obrazložio Ugo Toić.
U raspravi je Marčelo Damijanjević istaknuo da je prilikom donošenja Strategije bila izražena bojazan da će, kao i neki drugi dokumenti, to ostati mrtvo slovo na papiru, ali donošenjem ovog akcijskog plana učinjen je korak naprijed i strategija razvoja poljoprivrede se već ostvaruje i provodi. Natalija Marelić Tumaliuan primijetila je da je u akcijskom planu predviđen veterinar u Cresu do 15. rujna 2018., ali, kako je poznato, još nema dogovora s Veterinarskom stanicom, a nema ni veterinara.
Ugo Toić odgovorio je da za veterinara u Cresu, bez obzira što su vođeni neki razgovori između Grada i Veterinarske stanice, nije nađeno konkretno rješenje.
Nakon zaključene rasprave, Akcijski plan je usvojen jednoglasno.
Voditeljica Odsjeka za komunalno-stambeni sustav Dubravka Fak obrazložila je Prijedlog odluke o izradi V. izmjena i dopuna Urbanističkog plana uređenja naselja Cres – građevinskih područja naselja NA 7 i površina izdvojenih namjena. Marčelo Damijanjević je, kao predsjednik Odbora za urbanizam, pročitao zaključak Odbora kojim se predlaže dopuna Odluke, koju je Kristijan Jurjako kao predlagač i prihvatio. Ujedno je u raspravi Damijanjević istaknuo da se ispita mogućnost smještaja za zaposlene. Dubravka Fak smatra da se smještajni kapaciteti u poslovnoj zoni ne mogu graditi kao samostalni objekti pa se ovom odlukom predlaže da se samo ispita mogućnost mogu li u sklopu poslovnog objekta biti i određeni smještajni kapaciteti za zaposlenike.
Jadranka Blatt smatra da nije baš pogodno vrijeme za izmjenu UPU-a s obzirom da nisu usvojene izmjene prostornog plana Grada Cresa. Ni u prostornom planu Grada ni u prostornom planu Županije nije predviđena mogućnost da se u poslovnoj zoni osigura i smještaj za zaposlenike. Ako se u poslovnoj zoni to predvidi otvara se mogućnost da na svim neizgrađenim parcelama svatko sebi napravi poslovnu zgradu i još iznad toga smještajne jedinice pa tako bi se poslovna zona pretvorila u stambenu.
Damijanjević je odgovorio da se čekanjem ne bi ništa dobilo jer bi se samo izgubilo vrijeme. U tijeku same izrade ovih izmjena UPU-a čekat će se donošenje izmjena prostornog plana.
Oliver Filipas napomenuo je da je inicijator ovih izmjena tvrtka koja u centru naselja ima više prostora koje bi mogla urediti za smještaj zaposlenika, a ti prostori nisu privedeni namjeni. Kako će se ograničiti koliko će svaki vlasnik zemljišta graditi smještajnih jedinica i kako će se kontrolirati korištenje tih smještajnih kapaciteta. Osim velikih tvrtki i male tvrtke imaju problem sa smještajem svojih zaposlenika. Odluka je donesena sa 9 glasova “za” i 1 “suzdržanim”.
Dubravka Fak obrazložila je i Prijedlog odluke o izradi izmjena i dopuna Urbanističkog plana uređenja naselja Orlec (NA 9), a Marčelo Damijanjević je kao predsjednik Odbora za urbanizam, pročitao zaključak Odbora kojim se predlaže dopuna Odluke, koju je Kristijan Jurjako kao predlagač i prihvatio.
Oliver Filipas predložio je da se u Odluku u čl. 6. doda sljedeća formulacija: “preispitati potrebe za izmjenom uvjeta građenja i prometne infrastrukture u ostalim dijelovima plana”. Ovo predlaže stoga da se stanovnicima Orleca da mogućnost da, ako imaju još prijedloga za izmjenu plana, da to dostave s obzirom da se mijenja i tekstualni i grafički dio plana. Nakon rasprave Filipas je svoj prijedlog povukao jer je Fak objasnila da ova izmjena Plana ima svoj zahvat i svog investitora, a to je Poljoprivredna zadruga i u manjem dijelu Grad Cres. Sve drugo bilo bi povećanje obima zahvata pa bi se onda mijenjao cijeli plan a sada se radi samo ciljana izmjena plana.
Odluka je donesena jednoglasno.
Pročelnica Patricija Purić obrazložila je Prijedlog odluke o izmjenama i dopunama Odluke o gradskim stipendijama. Nakon kraće rasprave Odluka je donesena jednoglasno.
Pročelnica Purić obrazložila je Prijedlog odluke o utvrđenju najpovoljnije ponude na natječaju za prodaju nekretnine č.zem.92/1 i Prijedlog odluke o utvrđenju najpovoljnije ponude na natječaju za prodaju nekretnine č.zem.3593/3.
Nakon rasprave u kojoj su sudjelovali Natalija Marelić Tumaliuan, Jadranka Blatt i Marčelo Damijanjević) s 8 glasova “za”, 1 glasom “protiv” i 1 “suzdržanim” glasom donesena odluka kojom se utvrđuje da je najpovoljnija ponuda na natječaju za prodaju nekretnine č.zem.92/1 ona ponuditelja “Valdarke” d.o.o. iz Cresa s kupoprodajnom cijenom u iznosu od 1.457.000,00 kuna. Sa 6 glasova “za” i 4 “suzdržana” glasa donesena je odluka kojom se utvrđuje da je najpovoljnija ponuda na natječaju za prodaju nekretnine oznake č. zem. 3593/3, k.o. Cres ona ponuditelja “Dražica plus” d.o.o. iz Cresa s kupoprodajnom cijenom u iznosu od 471.000,00 kuna.
Pročelnica Purić obrazložila je Prijedlog odluke o raspisivanju javnog natječaja za prodaju nekretnina oznaka č.zem. 61/1, 61/2, 62/1 i 62/2 k.o. Cres, u vlasništvu Grada Cresa.
U raspravi su sudjelovali Jadranka Blatt i Marčelo Damijanjević, a odluka je donesena s 8 glasova “za” i 2 “suzdržana”.
Pročelnica Purić obrazložila je Prijedlog odluke o koncesiji za posebnu upotrebu pomorskog dobra za izgradnju kolektora odvodnje otpadnih voda sa crpnom stanicom i vodoopskrbnom mrežom – crpna stanica Gavza Cres. U raspravi su sudjelovali Jadranka Blatt, Oliver Filipas i Patris Salković, a odluka je donesena jednoglasno.
Pročelnica Nada Kremenić obrazložila je Izvješća udruga – korisnika Proračuna za 2017. godinu. U raspravi su sudjelovali: Jadranka Blatt, Natalija Marelić Tumaliuan i Nada Kremenić. Nakon zaključene rasprave jednoglasno je donesen zaključak da se usvajaju izvješća sljedećih korisnika Proračuna: Jedriličarski klub Reful, Košarkaški klub Cres, Nogometni klub Cres, Udruga Ruta, Sportsko rekreativni klub „Samo pozitiva“ Cres, Ženska klapa Teha, Karnevalska udruga Vežgani, Udruga umirovljenika Grada Cresa, Udruga Ulika i Društvo za sport i rekreaciju Cres-Insula activa.
Gradonačelnik Jurjako obrazložio je Izvješće o radu za razdoblje od 1. siječnja do 30. lipnja 2018. godine. U raspravi su sudjelovali: Jadranka Blatt, Natalija Marelić Tumaliuan i Lino Sinčić, a izvješće je usvojeno jednoglasno.
Marčelo Damijanjević obrazložio je Prijedlog rješenja o razrješenju predsjednice i imenovanju predsjednika Odbora za dodjelu javnih priznanja. U raspravi su sudjelovali Jadranka Blatt i Marčelo Damijanjević. Nakon zaključene rasprave s 8 glasova “za” i 2 “suzdržana” glasa doneseno je rješenje kojim se Maja Sepčić razrješuje dužnosti predsjednice Odbora za dodjelu javnih priznanja, a ostaje članica Odbora. Marčelo Damijanjević imenuje se predsjednikom Odbora za dodjelu javnih priznanja.