Održana 14. sjednica Gradskog vijeća

-

U petak, 21. rujna 2018. godine, u Gradskoj vijećnici Grada Cresa održana je 14. sjednica Gradskog vijeća. 

Nakon što je jednoglasno usvojen dnevni red i zapisnik s prethodne sjednice Gradskog vijeća, započeo je aktualni sat tijekom kojeg su vijećnici postavljali vijećnička pitanja.
Fiorenco Pinezić se zahvalio na postavljenoj javnoj rasvjeti od Martinšćice do Zaglava, te zatražio da se urede preostali neuređeni dijelovi koji mogu ugrožavati promet. Upitao je tko je zadužen za postavljanje tabli sa znakom zabrane pristupa jezeru, jesu li sve predviđene tabele postavljene i što ako turisti, usprkos zabrani i upozorenju, ipak idu do jezera.

Natalija Marelić Tumaliuan upitala je na koji način funkcionira snabdijevanje naselja Grada Cresa jer s terena dolaze prigovori da se stanovnicima tih naselja prodaje skuplja roba. Postavila je pitanje kada počinje radno vrijeme u gradskoj upravi, te da li se to radno vrijeme odnosi i na gradonačelnika i zamjenika gradonačelnika. Iznijela prigovor na rad liječnice u turističkoj ambulanti zbog slučaja kad je dijete skoro umrlo jer je površno pregledano, te upitala tko vrši nadzor nad radom turističke ambulante.

Lino Sinčić podsjetio je da Grad Cres ima sklopljena dva ugovora o pravu građenja te upitao u kojoj je fazi realizacija tih dvaju ugovora.

Oliver Filipas upitao je što je napravljeno da se zaustavi divlje kampiranje, te što se namjerava poduzeti da bi na ulicama bilo što manje izmeta kućnih ljubimaca.

Dragan Medarić upitao je kada će Grad osnovati radnu skupinu kako bi se napravila nova odluka o komunalnom redu kao i nova odluka o porezima, je li Grad poduzeo sve da se u tekst Zakona o otocima uvrste primjedbe koje se odnose na izlov alohtone divljači, te kada će i hoće li Grad pokrenuti inicijativu za osnivanje javne vatrogasne postrojbe.

Stjepan Vodenac je ponovio pitanje koje je već postavio u vezi izgradnje POS-ovih stanova.

Sanja Tomić je pitala hoće li se i kada izgraditi kanalizacijska mreža u naselju Miholašćica, hoće li se ponoviti natječaj za zakup poslovnih prostora na koji se nitko nije prijavio i što je s poslovnim prostorom bivše trgovine Toni, te ponovno zatražila podatke o visini plaća ravnatelja vrtića, knjižnice i muzeja.

Patris Salković je upitao razmišlja li Grad o zapošljavanju prometnog ili prometno-komunalnog redara kako bi to bilo na vrijeme pripremljeno za sljedeću sezonu.

Jadranka Blatt je istaknula da Grad nema definirane javne površine koje daje na korištenje ugostiteljima za terase. Smatra da se u novoj odluci o javnim površinama, odlučivanje o tome treba izmaknuti iz domene odlučivanja gradonačelnika i da se takva odluka donosi na Gradskom vijeću. Zanima je idu li aktivnosti na izradi nove odluke u tom pravcu.

Gradonačelnik Kristijan Jurjako dao je sljedeće odgovore:

– Natječaj za poslovne prostore će se ponoviti, a bit će raspisan i natječaj za zakup poslovnog prostora bivše trgovine Toni.

– Kanalizacija u Miholašćici dio je projekta aglomeracije Cres-Martinšćica-Nerezine-Veli i Mali Lošinj i realizirat će se u njegovoj početnoj fazi.

– O statusu izgradnje POS-ovih stanova zatražit će se pismena informacija od Agencije za pravni promet nekretninama, te će se na to pitanje odgovoriti pismeno.

– U vezi inicijative za osnivanje javne vatrogasne postrojbe u Cresu, pokrenut će se razgovori s Gradom Mali Lošinj da se osnuje zajednička javna vatrogasna postrojba Cres-Lošinj kao što imaju liburnijske općine. Ako bi u Cresu bila javna vatrogasna postrojba, ona bi se financirala državnim novcem za razliku od sada kada se DVD financira iz gradskog proračuna.

– Gradonačelnik je sudjelovao u radu Saborskog odbora za lokalnu samoupravu u vezi Zakona o otocima. Bilo je dosta pohvala na tekst Zakona ali za nas je problem u čl. 38. koji govori o divljim životinjama koje ne mogu biti na otocima i koji je loše složen. Ako se donese Zakon o lovstvu, koji je u pripremi i u ovom obliku koji je predložen, neće se moći uklanjati divlje svinje kao do sada. Zaključeno je da će se između dva čitanja pokušati iznaći nova rješenja te će se na tu temu održati i sastanak s predstavnicima Ministarstva poljoprivrede i zaštite okoliša.

– Što se tiče plaća ravnatelja ustanova, one se u bruto iznosu daju vrlo lako izračunati jer su svi podaci poznati.

– Za sljedeću godinu osigurat će se u proračunu sredstva za rad prometnog redara.

– Nove odluke koje su u pripremi i koje reguliraju gospodarenje nekretninama i korištenje javnih površina donosit će Gradsko vijeće, a plan javnih površina će biti sastavni dio odluke.

Zamjenik gradonačelnika Marin Gregorović dao je sljedeće odgovore:

– U Martinšćici će se uskoro dovršiti i urediti dio neuređene trase na kojoj je postavljena javna rasvjeta od Martinšćice do Zaglava.

– Postoje tabele koje upozoravaju turiste da ne idu do jezera. Što se tiče samog fizičkog sprječavanja turista da ne idu do jezera, to je pitanje više za organe reda nego za djelatnike Vodoopskrbe ili komunalne redare.

– Za opskrbu naselja namirnicama postoji ugovor. Bio je problem opskrbe naselja Pernat ali se to riješilo. Što se tiče skupoće proizvoda koji se prodaju, trebalo bi razgovarati s opskrbljivačem iako ne zna koliko Grad može utjecati na cijenu.

– Za rad turističke ambulante i liječnice u njoj, pismeno će se zatražiti očitovanje Doma zdravlja.

– Radno vrijeme gradskih službi je od 7.30 do 15.30, ali ministar uprave je rekao da župani, gradonačelnici i načelnici te njihovi zamjenici nemaju radno vrijeme niti radno mjesto. Gradonačelnik i zamjenik svoj posao obavljaju savjesno i čestito i iza 15.30 do kada je radno vrijeme gradske uprave.

– Divlje kampiranje je i dalje veliki problem. Pokušava se riješiti u suradnji s policijom jer je to jedini način na koji se mogu rješavati ti problemi. Ono što se zatekne u naselju se obično i riješi, ali otok je velik i često se do udaljenih mjesta jednostavno ne stigne.

– Za izmet kućnih ljubimaca smatra da ga ipak po ulicama ima manje nego proteklih godina osobito na ovim glavnim ulicama, a naravno da se više onečišćuju one manje uličice. Komunalni redari, ako ulove nekog u prekršaju, izriču opomenu.

– Uskoro će na javnom savjetovanju biti odluka o javnim površinama, a sukladno novom Zakonu o komunalnom gospodarstvu treba izvršiti određene izmjene i u Odluci o komunalnom redu. Javnost će biti upoznata s tekstovima tih odluka, te će se o svemu moći očitovati.

Direktor društava „Vodoopskrba i odvodnja“ i „Komunalne usluge Cres-Lošinj“ Neven Kruljac podnio je izvješće o poslovanju za 2017. godinu. U raspravi o izvješću je vijećnik Pinezić zatražio informacije o projektu vodoopskrbe za Tramuntanu, vijećnici Marelić Tumaliuan i Filipas ukazali su na gubitke vode u cijevima, Filipas je izrazio nezadovoljstvo dosadašnjim stanjem oko prikupljanja otpada, funkcioniranju zelenih otoka te odlaganju smeća kraj kontejnera, a zatražio je informaciju jesu li u Lošinju ugrađeni otpadomjeri i hoće li naplata započeti zajedno. Blatt je postavila pitanje o radnoj jedinici Pročišćavanje koja je zabilježila velik gubitak, a kako je u planu izgradnja pročišćivača višeg stupnja hoće li to utjecati na povećanje troškova, a time i na cijenu komunalne usluge. Medarić je predložio da se vijećnicima dostavi i izvješće o poslovanju društva Elektro-voda koje je u vlasništvu Vodoopskrbe i odvodnje, te upitao je li u planu zamjena salonitne cijevi na Turionu i što je to radna zajednica odnosno kako se obavljaju administrativni poslovi između dva društva. Odgovore na postavljena pitanja dao je Kruljac a u raspravi je još sudjelovao gradonačelnik Jurjako.

Ugo Toić podnio je izvješće o poslovanju društva OTRA d.o.o..

U raspravi je Damijanjević podsjetio da je OTRA bila osnovana za izradu pilot projekta lokalnog razvoja i smatralo se da će i trajati toliko, ali sada je OTRA samoodrživa i jako je dobro da djeluje na ovom području, a u raspravi su još sudjelovali Medarić, Sinčić, Filipas i Ugo Toić.

Ravnatelji gradskih ustanova Jelena Dunato, Stefano Negovetić i Snježana Sučić podnijeli su izvješće o radu Creskog muzeja, Gradske knjižnice i čitaonice Frane Petrića te Dječjeg vrtića Girice.

U raspravi je, između ostalog, Damijanjević pohvalio činjenicu da vrtić prima svu djecu i djecu s posebnim potrebama. Tomić je zatražila podatak kolika je zarada od posjetitelja u muzeju s obzirom da je navedeno da je bilo 2700 posjetitelja te zašto vanjska firma vodi računovodstvo s obzirom da za druge ustanove računovodstvo vodi Grad. Sinčić smatra da izvješća ubuduće trebaju imati i financijski prilog kako bi se moglo vidjeti kolikim sredstvima ustanove raspolažu. Gradonačelnik Jurjako rekao je da Cres ima tri vrijedne ustanove jer je ozbiljan grad, a mnogi gradovi i općine to nemaju.

Izvješća su usvojena jednoglasno.

Pročelnica Nada Kremenić obrazložila je Polugodišnji izvještaj o izvršenju Proračuna Grada Cresa za 2018. godinu. U raspravi su sudjelovali Lino Sinčić i Nada Kremenić, a Izvještaj je usvojen jednoglasno.

Pročelnica Patricija Purić obrazložila je Prijedlog odluke o utvrđenju najpovoljnije ponude na natječaju za osnivanje prava građenja. U raspravi su sudjelovali vijećnici Medarić, Marelić Tumaliuan, Damijanjević, Vodenac, Blatt, Filipas, Pope i gradonačelnik Jurjako. Između ostalog, Medarić je naglasio da samo jedan od ponuditelja ispunjava sve uvjete iz natječaja, a smatra da bi ubuduće trebalo uvesti penale ako korisnik prava građenja ne radi ništa, zemljište je blokirano i Grad ne može njime raspolagati. Marelić Tumaliuan smatra da će ovako klaonica ostati tamo gdje je i sada, u blizini škole, a u natječaju je trebalo uvjetovati preseljenje klaonice. Vodenac smatra da pravno i moralno nema argumenata za poništenje natječaja i da se ne bi smjelo kazniti poduzetnika što se javio na natječaj, ali bi Grad trebao raditi na tome da se klaonica svakako izmjesti. Blatt je naglasila da je Poljoprivredna zadruga specifična neprofitna organizacija koja ima 59 zadrugara i 23 zaposlena. Jedno od načela zadruge je briga za zajednicu. Da li će se u ovom slučaju napraviti nepravda jednom čovjeku ili nepravda zajednici. Grad nema više terena u industrijskoj zoni za dodjelu prava građenja a zadruga nema novaca za otkup terena. Na ovaj način neće se potaknuti razvoj zajednice a drugi poduzetnik je tek u budućim planovima. Za učinjenu grešku treba odgovarati ravnatelj Zadruge pred svojom skupštinom. Pope je istaknuo da Zadruga i Osnovna škola jako dobro surađuju kako bi se što više eliminirali negativni utjecaji klaonice kraj škole. Gradonačelnik je objasnio da Zadruga nije neprofitno društvo već se osobe udružuju ne bi li ostvarile korist. U ovom slučaju postupak je proveden sukladno zakonu, te je jedino ispravno prihvatiti najpovoljniju ponudu. Sve ostalo poslalo bi krivu poruku, nesigurnost za poduzetnike. Nakon zaključene rasprave sa 10 glasova “za” i 2 “suzdržana” prihvaćena je odluka po kojoj je kao najpovoljnija ponuda prihvaćena ona društva Racica d.o.o. iz Cresa.

Pročelnica Purić obrazložila je Prijedlog odluke o raspisivanju javnog natječaja za prodaju nekretnine u vlasništvu Grada Cresa – č.zem. 92/1 k.o. Cres. U raspravi su Marelić Tumaliuan i Blatt izrazile nezadovoljstvo što se nekretnina sada prodaje ako bi s izmjenom Plana mogla skočiti cijena, a Filipas je pitao kako je taj prostor definiran na što mu je Damijanjević odgovorio da mu je namjena ugostiteljsko-turistička i tu se do sada nije ništa mijenjalo. Jurjako je objasnio da je realna cijena zemljišta za hotele polovica vrijednosti stambenog zemljišta, a na tom zemljištu su cijevi koje se ne mogu izmjestiti pa i ta činjenica određuje njegovu vrijednost. Gradnja hotela na tom području će biti nešto pozitivno jer će biti više zaposlenih, više poreza na dohodak, više turista.

Nakon zaključene rasprave, s 10 glasova “za” i 2 “suzdržana” glasa donesena je odluka o raspisivanju natječaja.

Pročelnica Purić obrazložila je Prijedlog rješenja o imenovanju Stručnog povjerenstva za pripremu Odluke o utvrđivanju zona sanitarne zaštite jezera Vrana koje je doneseno jednoglasno.

Comments are disabled.

Skip to content