Održana 10. sjednica Gradskog vijeća

-

U utorak, 17. travnja održana je 10. sjednica Gradskog vijeća Grada Cresa.

Vijećnici su jednoglasno prihvatili predloženi dnevni red, te uz manje izmjene usvojili zapisnik s prethodne sjednice.

Na početku aktualnog sata Jadranka Blatt ispričala se što je na prošloj sjednici ponovno zatražila odgovor na pitanje o reviziji u Creskom muzeju kojeg je već bila dobila, no taj odgovor joj je promaknuo. Na sam zapisnik o provedenom nadzoru ima primjedbu da je samo nabrojano što se dogodilo, a nema odgovornosti za osobe koje su narušili proceduru. Isto tako nije proveden nadzor nad postupkom zapošljavanja ravnatelja jer je navedeno da se provodi upravni postupak po tom pitanju. Blatt je postavila pitanje je li Ministarstvo uprave ili tko je već nadležan obaviješten da se više ne provodi upravni postupak kako bi revizija mogla provesti nadzor nad natječajem za ravnateljicu Muzeja.

Fiorenco Pinezić obavijestio je Vijeće da je postignut dogovor u Mjesnom odboru Martinšćica te da će Ivana Saganić biti predsjednica prve dvije godine, a Milan Petrović druge dvije, dok će Pinezić tijekom sve četiri godine biti zamjenik predsjednika i koordinator između mjesnog odbora i Grada Cresa.

Patris Salković ponovio je pitanje u kojoj je fazi uređenje javnog WC-a na tržnici, kakav će biti režim rada novog WC-a na Lungomaru, te planira li se i dalje izgradnja WC-a na novom autobusnom terminalu.

Lino Sinčić predložio je da se napravi terminski plan održavanja sjednica gradskog vijeća kako bi vijećnici mogli planirati svoje obaveze i bolje se pripremiti.

Stjepan Vodenac zatražio je da se napravi plan prodaje zemljišta kako ne bi bilo iznenađenja kao na ovoj sjednici.

Sanja Tomić zatražila je objašnjenje od Lučke uprave kako je čamac CS1606 dobio stalan vez ispred Regate kad vlasnik nema stalno prebivalište u Cresu. Smatra da deponiju kod Sv. Andreja treba srediti, te pita što Grad misli o poduzetnicima koji drže skladišta pored ceste, ne bi li se trebali preseliti u poduzetničku zonu.

Dragan Medarić smatra da treba početi s obnovom zemljišnih knjiga, upitao je kad će se mijenjati odluka o porezima ili donijeti nova, te postoji li pravilo o iznošenju osobnih podataka kao što je to učinila vijećnica Tomić.

Marčelo Damijanjević ukazao je na pogrešku u novoj regulaciji prometa. Naime, kod donošenja odluke na posljednjoj sjednici u prošlom mandatu dogovoreno je da se zatvori promet između policije i kapelice Sv. Duha, a to nije učinjeno. Kako se radilo o posljednjoj sjednici zapisnik nije verificiran, pa greška nije uočena.

Oliver Filipas postavio je više pitanja i primjedbi. Kontejneri za krupni otpad brzo se napune i ne može se čekati do ponedjeljka da ih se ukloni. Otpadomjeri se kvare pa ljudi ostavljaju smeće oko spremnika. Pismeno je zatražio podatke o dužnicima prema Gradu Cresu sa više od 10.000 kn duga, duže od 60 dana. Zanima ga je li se nešto napravilo glede analize stanja u gospodarstvu, točnije jesu li analizirane potrebe za određenim zanimanjima kako bi se tome prilagodilo odluku o stipendijama.

Stjepan Vodenac pohvalio je rad odbora za gospodarstvo koje je čak donijelo svoj plan rada, te se zapitao zbog čega se i drugi odbori ne ugledaju na njih.

Marčelo Damijanjević odgovorio je da predsjednici odbore sazivaju u skladu s potrebama, a što se tiče Gradskog vijeća Poslovnik određuje da se Vijeće saziva najmanje jednom u 3 mjeseca, a on to čini kad se skupi dovoljno točaka dnevnog reda.

Na ostala pitanja odgovorio je gradonačelnik Kristijan Jurjako. Filipasova pitanja uputit će se komunalnom društvu. Složio se s Damijanjevićevom primjedbom i to treba ispraviti. Medariću je rekao da nije proučavao zakon, ali smatra da ovakvo iznošenje osobnih podataka bilo kršenje zakona. Ako je vijećnica htjela riješiti problem mogla je pitati Lučku upravu, a ukoliko oni ništa ne naprave ići dalje na Vijeće, ovako se radi samo o politiziranju.

Odgovor je dopunio dogradonačelnik Marin Gregorović koji je potvrdio da Lučka uprava ima svoja tijela i njima se moglo uputiti pitanje. Što se tiče reambulacije zemljišnih knjiga Grad je uputio dopis pomoćnici ministra Mireli Fučkar i još čeka odgovor.

S odgovorima je nastavio gradonačelnik Jurjako koji smatra da je dobar prijedlog da se mijenja odluka o porezima jer se radi o staroj odluci. Vidio je i sam da je na Sv. Andreju loše stanje pa će poduzeti sve da se stanje sredi. Vodencu je odgovorio da zaključak o prodaji zemljišta nije iznenađenje jer se o tome već raspravljalo, a kad su službe već pripremile točku dnevnog reda smatrao je da nema potrebe gubiti vrijeme već ju je uputio gradskom vijeću. Što se tiče izrade plana prodaje, smatra da je teško unaprijed planirati točno koje će se parcele kada moći prodavati. Salkoviću je odgovorio da će gradske službe napraviti izvješće o javnim WC-ima pa će odgovor dobiti u pisanom obliku. Pineziću je zahvalio na informaciji.

Na dobivene odgovore očitovali su se vijećnici, prvo Sanja Tomić koja smatra da su i drugi vijećnici postavljali pitanja koja se odnose na lučku upravu i druge institucije pa smije i ona. Smatra da objavom imena korisnika veza nije kršila njegova prava jer su se na vijeću čak iznosila imena djece.

Medarić je iznio stav da možda vijećnica nije prekršila zakon, ali ako je podatak o korisniku dobila od voditelja zbirke podataka onda bi takav voditelj trebao biti prijavljen Agenciji za zaštitu osobnih podataka i kažnjen prekršajno sa 20.000 do 40.000 kn.

Jadranka Blatt smatra da stanje na Sv. Andreju nije jedini problem i da mnogi građani svoje parcele ne održavaju urednima. To je u nadležnosti komunalnog redara i trebalo bi pokrenuti sveobuhvatnu akciju uređenja grada, u suradnji s Turističkom zajednicom. Upozorila je da je od Dragarskog do Krušćice nastao novi kamp jer ima kamp kućica, uređenih vrtova i trebalo bi pozvati inspekciju.

Gradonačelnik Jurjako odgovorio je da se taj problem rješavao još prije 9 godina i sve što se moglo sankcionirati je učinjeno. Zahvalio se na inicijativi da se počisti grad i da građani počiste svoje parcele, a ne da samo kritiziraju druge. Vijećnici Toimić sugerirao je da prijavi osobu od koje je saznala podatke.

Vodanac je još upitao kad će se dovršiti promjena poslovnog plana te kad će se poduzetnicima omogućiti prostor za skladištenje u poslovnoj zoni. Gradonačelnik je odgovorio da će se prostorni plan naći pred vijećnicima u prvoj polovici rujna, a što se tiče skladišnog prostora trebala bi stići nekakva inicijativa od zainteresiranih poduzetnika.

Salković je upitao je li istina da je komunalni redar dao otkaz i što će biti dalje. Gradonačelnik je potvrdio da je redar zatražio sporazumni prekid radnog odnosa i najavio da će se ovih dana raspisati natječaj za komunalnog redara.

Izvješće Policijske postaje Mali Lošinj s ispostavom Cres o sigurnosnoj situaciji na području Grada Cresa podnio je načelnik Policijske postaje Josip Gazilj. Rekao je da je sigurnosna situacija na Cresu dobra i da u 2017. godini na području Grada Cresa nije bilo težih kaznenih djela. Naglasio je da su Cres i Lošinj važne turističke destinacije pa im i zbog toga Policija daje posebnu važnost. Grad i Policija dobro surađuju, posebice kod donošenja prometnih rješenja, a Gazilj je izrazio želju da se u Cresu osnuje prometno redarstvo i vijeće za prevenciju kriminaliteta.

Gradonačelnik Jurjako potvrdio je dobru suradnju s Policijskom postajom i MUP-om, a sigurnost je uvijek bila na najvišoj razini i vjeruje da će tako biti i dalje. Marčelo Damijanjević smatra da bi trebalo pojačati policijsku prisutnost u Martinšćici i na trajektnim pristaništima. Jadranka Blatt istaknula je potrebu da se zgrada policijske ispostave uredi kako to dolikuje turističkom gradu. Stjepan Vodenac predložio je uvođenje pauka preko ljetnih mjeseci. Oliver Filipas pohvalio je rad policije, posebno red na parkiranjem na Peškeri, pa je potaknuo načelnika da se taj red i održi.

Prijedlog Poslovnika Gradskog vijeća Grada Cresa obrazložio je predsjednik Odbora za statutarno-pravna pitanja Dragan Medarić naglasivši da se radi o prvom cjelovitom dokumentu nakon 9 godina. Medarić je kao najvažnije promjene istaknuo da neće više biti tajnog glasanja, povećan je broj radnih tijela koja se mogu formirati na konstituirajućoj sjednici, a u slučaju da Vijeće ostane bez predsjednika i dopredsjednika, dane su ovlasti gradonačelniku da sazove sjednicu. Ugrađena je i obaveza prijenosa sjednica na internetu. Marčelo Damijanjević osvrnuo se na video-prijenos, za kojeg smatra da mora jednako prikazivati sve vijećnike, a mišljenja je da što manje točaka na dnevni red treba dolaziti po hitnom postupku. Oko načina glasovanja suprotstavili su stavove Salković i Pope, jer dok je Salković podržao uvođenje javnog glasovanja, Pope je mišljenja da javno glasovanje nije demokratičnije. Lino Sinčić ponovno je predložio da se napravi terminski plan sjednica kroz godinu, a Oliver Filipas je tražio da klub vijećnika mogu osnovati samo dva vijećnika i još nekoliko promjena. Kako Medarić u ime predlagača nije prihvatio Filipasov amandman o njemu se glasovalo, no dobio je samo jedan glas, uz dva suzdržana. Sam Poslovnik prihvaćen je potom jednoglasno.

Prijedlog odluke o usvajanju Povelje razvoja otoka Cresa obrazložio je dr. Ugo Toić, direktor Otočne razvojne agencije. Podsjetio je da je Pilot projekt lokalnog razvoja iniciralo Ministarstvo kulture u suradnji s Vijećem Europe, kao projekt od nacionalnog značenja. PPLR je „proizveo“ Dijagnozu teritorija i Strategiju teritorija, te konačno Povelju koja se nalazi pred vijećnicima. Usvajanjem ove Povelje projekt bi nestao, a umjesto PPLR-a nastao bi PRO Cres (Projekt razvoja otoka Cresa) koji bi provodio Povelju. Toić je objasnio da će se osnovati Savjet za realizaciju Povelje u kojem će biti i dva predstavnika Gradskog vijeća.

Gradonačelnik Jurjako zahvalio je Toiću na vođenju projekta te je izrazio zadovoljstvo što se stiglo do cilja. Predložio je da u Savjet uđu predsjednik i potpredsjednik Gradskog vijeća.

Na tekst Povelje reagirao je vijećnik Stjepan Vodenac prema kojem je način na koji se percipiraju poduzetnici podsjeća na Marxov ‘Kapital”, odnosno da prema tekstu poduzetnici štete dobrobiti zajednice. Dr. Toić je odgovorio da je cilj Povelje da se odmaknemo od takve percepcije poduzetništva. Jadranka Blatt i Marčelo Damijanjević izrazili su želju da će Povelja biti i korištena, a ne samo ostavljena “na polici”.

Vijećnici su Povelju donijeli jednoglasno.

Prijedlog zaključka o davanju suglasnosti na Odluku o postupku upisa djece u pedagošku 2018./2019. godinu obrazložila je tajnica Dječjeg vrtića Girice Iva Krivičić Miočić.
Nakon kraće rasprave Zaključak je donesen jednoglasno.

Prijedlog zaključka o otkupu zemljišta za izgradnju javne gradske prometnice OU7 s pripadajućom infrastrukturom na predjelu Melin u Cresu obrazložila je Marina Balon, viša stručna suradnica za opće pravne i društvene poslove. Bez rasprave, Zaključak je donesen jednoglasno.

Prijedlog odluke o davanju koncesije na pomorskom dobru za posebnu upotrebu – izgradnju komunalne infrastrukture vodovoda i kanalizacije obrazložila je Jana Zec, viša stručna suradnica za imovinsko-pravne poslove. Bez rasprave, Odluka je donesena jednoglasno.

Prijedlog odluke o pokretanju postupka izbora članova Savjeta mladih Grada Cresa javnim pozivom obrazložila je pročelnica Patricija Purić. Bez rasprave, Odluka je donesena jednoglasno.
Prijedlog izvješća o provedbi Plana gospodarenja otpadom Grada Cresa za 2017. godinu obrazložila je voditeljica odsjeka za stambeno-komunalni sustav Dubravka Fak. Oliver Filipas imao je nekoliko primjedbi, ali mu je Fak odgovorila da se izvješće odnosi na 2017. godinu, a njegove primjedbe na sadašnje stanje. Natalija Marelić Tumaliuan prigovorila je da u izvješću stoji da su provedene izobrazno-edukativne aktivnosti što baš i nije točno, a s tim se složila i Fak, rekavši da će više takvih aktivnosti biti ove godine. Izvješće je prihvaćeno jednoglasno.

Prijedlog izvješća o izvršenju Programa održavanja komunalne infrastrukture Grada Cresa za 2017. godinu također je obrazložila Dubravka Fak. U raspravi je istaknut problem javne rasvjete koja je često ne radi, te je Izvješće prihvaćeno jednoglasno.

Prijedlog izvješća o izvršenju Programa gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture u Gradu Cresu za 2017. godinu također je obrazložila Dubravka Fak. Jadranka Blatt dala primjedbu da u Izvješću nije navedeno novoizgrađeno igralište u Martinšćici. Fak je odgovorila da za igralište nije potrebna dozvola, pa je kao jednostavna građevina izvedena kroz održavanje javnih površina. Izvješće je prihvaćeno jednoglasno.

Prijedlog izvješća o radu Gradonačelnika za razdoblje od 1. srpnja do 31. prosinca 2017. godine obrazložio je gradonačelnik Jurjako. Marčelo Damijanjević podsjetio je da se radi o razdoblju kad nije bilo gradskog vijeća jer se previše vremena potrošilo na preslagivanje.

Natalija Marelić Tumaliuan predložila je gradonačelniku da kod navođenja susreta i sastanaka napiše i koji su bili ishodi tih sastanaka. Jadranka Blatt je ustvrdila da je Dječji vrtić “Girice” tražio povećanje mase za plaće, a da nije pritom dao novi pravilnik o unutarnjem ustrojstvu i načinu rada, kazavši vijećniku Josipu Popeu, ujedno i predsjedniku Upravnog vijeća Dječjeg vrtića, da je time prekršen zakon, što je Pope opovrgnuo. Oliver Filipas zatražio je obrazloženje gradonačelnikove odluke o prenamjeni poslovnog prostora na trgu u ugostiteljski, te je dobio odgovor da je sve učinjeno prema zakonu.

S osam glasova „za“, jednim protiv i dva suzdržana prihvaćeno je izvješće o radu gradonačelnika.

Prijedlog odluke o raspisivanju javnog natječaja za prodaju nekretnine u suvlasništvu Grada Cresa č. zem 4594/1 k.o. Cres obrazložila je Jana Zec.

Stjepan Vodenac zamjerio je dostavljanje materijala za ovu točku samo 24 sata prije sjednice, a i Dragan Medarić i Sanja Tomić su to ocijenili neprimjerenim. Oliver Filipas i Jadranka Blatt mišljenja su da je cijena trebala biti veća od predloženih 130 eura po kvadratnom metru. Jurjako nije prihvatio Filipasovu ideju za povećanje cijene, te je u konačnici odluka prošla sa šest glasova „za“ i pet suzdržanih.

Comments are disabled.

Skip to content