-
Službene informacije
- Akti Grada
- Proračun
- Javna nabava
- Prostorni planovi
- Natječaji
- Pristup informacijama
- Osoba zadužena za nepravilnosti
- Savjetovanja s javnošću
- Zaštita osobnih podataka
- Javne površine
- Evidencija komunalne infrastrukture
- Program raspolaganja poljoprivrednim zemljištem
- Imenovanje privremenog zastupnika
- Gospodarenje otpadom
- Službene novine Grada Cresa
- Plaćanje kriptovalutama
-
Savjetovanja s javnošću
-
Odluka o izmjenama i dopunama Odluke o komunalnom redu
12.04.2024.Grad Cres objavljuje savjetovanje sa zainteresiranom javnošću za Prijedlog Odluke o izmjenama i dopunama Odluke o komunalnom redu.Pročitaj više -
Izvješće o provedenom javnom savjetovanju
27.02.2024.Pročitaj više -
Odluka o pravu na novčanu naknadu za novorođenu i posvojenu djecu
15.02.2024.Grad Cres objavljuje savjetovanje sa zainteresiranom javnošću za Prijedlog Odluka o pravu na novčanu naknadu za novorođenu i posvojenu djecu na području Grada Cresa.Pročitaj više -
Prijedlog Plana korištenja javnih površina za 2024.
01.02.2024.Grad Cres objavljuje savjetovanje sa zainteresiranom javnošću za Prijedlog Plana korištenja javnih površina na području Grada Cresa za 2024. godinu.Pročitaj više -
Izvješće o provedenom javnom savjetovanju
01.02.2024.Pročitaj više -
Prijedlog Pravilnika o provedbi postupka jednostavne nabave roba, radova i usluga
29.12.2023.Grad Cres objavljuje savjetovanje sa zainteresiranom javnošću u odnosu na prijedlog Pravilnika o provedbi postupka jednostavne nabave roba, radova i uslugaPročitaj više -
Izvješće o provedenom javnom savjetovanju
12.12.2023.Pročitaj više -
Izvješća o provedenim javnim savjetovanjima
04.12.2023.Pročitaj više - ARHIVA VIJESTI
-
-
-
Javno savjetovanje za Prijedlog Proračuna Grada Cresa za 2018. godinu.
16.11.2017.Pozivaju se predstavnici zainteresirane javnosti da najkasnije do 1. prosinca 2017. godine dostave svoje prijedloge, komentare i primjedbe na predloženi Prijedlog Proračuna, putem pošte ili osobno na adresu Grad Cres, 51557 Cres, Creskog statuta 15 ili slanjem e-maila na adresu [email protected] ili [email protected].
Prijedlozi, komentari i primjedbe moraju sadržavati adresu podnositelja i biti čitko napisani, uz jasno navođenje dijela prijedloga Proračuna na kojeg se odnose.
Po provedenom savjetovanju, Grad Cres izvijestiti će javnost o rezultatima savjetovanja.OBRAZLOŽENJE
Proračuna Grada Cresa za 2018. godinuI. PRAVNA OSNOVA
Proračun Grada Cresa za 2018. godinu donosi se temeljem odredbi čl. 39. Zakona o proračunu (Narodne novine br. 87/08. i 136/12., 15/15) – u daljnjem tekstu: Zakon, zatim u skladu s Uputama za izradu proračuna jedinica lokalne područne (regionalne) samouprave za razdoblje 2018. - 2020. godine.
Temeljem članka 39. Zakona, predstavničko tijelo obvezno je donijeti proračun do kraja tekuće godine i to u roku koji omogućuje primjenu proračuna s 1. siječnja godine za koju se donosi.
U skladu s Pravilnikom o proračunskim klasifikacijama (Narodne novine 26/10. i 120/13.) Proračun se sastavlja prema ekonomskoj, funkcijskoj i programskoj klasifikaciji, te prema izvorima financiranja.II. UVOD
Proračun je akt jedinica lokalne i područne (regionalne) kojim se procjenjuju prihodi i primici te utvrđuju rashodi i izdaci za jednu godinu, a donosi ga predstavničko tijelo sukladno odredbama odgovarajućih propisa.
Na osnovu Smjernica za izradu proračuna Vlade Republike Hrvatske, Ministarstvo financija sastavilo je Upute za izradu proračuna jedinica lokalne samouprave.
Upute sadrže:
- temeljne ekonomske pokazatelje
- metodologiju izrade proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
- metodologiju izrade financijskog plana proračunskih korisnika jedinice
- obrasce za pomoć pri izradi osnovnih dijelova proračuna.
Proračun za 2018. godinu i sljedeće trogodišnje razdoblje sastoji se u izradi konsolidiranog proračuna koji podrazumijeva uključivanje svih prihoda i primitaka . rashoda i izdataka proračunskih korisnika u proračun JLS. To konkretno znači da će Grad Cres u visinu svojih prihoda i rashoda uključiti prihode i rashode Dječjeg vrtića Girice Cres, Gradske knjižnice i čitaonice Frane Petrića, te Creskog muzeja. Kroz proračun je potrebno omogućiti izvještajno praćenje ostvarivanja vlastitih i namjenskih prihoda i primitaka, kao i njihova trošenja. Ovi podaci bit će uključeni u godišnji i polugodišnji izvještaj o izvršenju proračuna Grada Cresa.
U smjernicama su navedeni osnovni ciljevi fiskalne politike: smanjivanje proračunskih neravnoteža kroz snižavanje udjela proračunskih rashoda u BDP, smanjivanje deficita, te smanjivanja udjela javnog duga u BDP-u. Naglasak se daje na odredbe Zakona o fiskalnoj odgovornosti.
Metodologija za izradu prijedloga financijskog plana odnosno proračuna jedinice lokalne samouprave: Grad Cres dužan je u skladu s odredbama Zakona, donijeti proračun za sljedeću godinu najkasnije do kraja 2017. godine. Rokovi su definirani na sljedeći način: Upravni odjel dužan je prikupiti sve zahtjeve proračunskih korisnika, razmotriti ih i uskladiti sa procijenjenim prihodima i primicima, te nacrt prijedloga proračuna dostaviti Gradonačelniku do 15. listopada 2017. godine. Gradonačelnik, utvrđuje prijedlog proračuna i dostavlja ga predstavničkom tijelu do 15. studenog 2017. godine.
Grad Cres donosi Upute za izradu proračuna uvažavajući elemente iz Smjernica Ministarstva financija, odnosno Vlade Republike Hrvatske za razdoblje 2018. – 2020. godine. U uputama kao i kroz predloženi proračun, Grad Cres utvrđuje svoje prioritetne programe. Procjena prihoda i primitaka te rashoda i izdataka temelji se na makroekonomskim pokazateljima i ciljevima za sljedeće trogodišnje razdoblje, te osobito na vlastitim procjenama Grada Cresa.
Proračun je potrebno sastavljati na osnovu odredbi Pravilnika o proračunskim klasifikacijama (Narodne novine, br. 26/10). Pravilnikom je definiran okvir kojim se iskazuju i sustavno prate prihodi i primici, te rashodi i izdaci po nositelju, cilju, namjeni, vrsti i izvoru financiranja.
Pravilnikom je i dalje propisana obveza jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave da utvrđuju programe i zajedničke aktivnosti te projekte za proračunske korisnike iz svoje nadležnosti. Proračunski korisnik, aktivnosti i projekte koje jedinica definira može dodatno razraditi za svoje potrebe.
Proračun sadrži opći i posebni dio. U posebnom dijelu proračuna rashodi su utvrđeni prema programima i aktivnostima unutar programa. Proračun se sastavlja po razdjelima koji brojčano odgovaraju broju upravnih odjela uz dodatni razdjel gradskog vijeća i gradonačelnika.
Prema uputama Ministarstva financija predstavničko tijelo jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave donosi proračun jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave za 2018. godinu na razini podskupine (treća razina računskog plana), a projekcije za 2019. i 2020. na razini skupine (druga razina računskog plana). U Uputama se ističe kako je donošenje proračuna i projekcija na detaljnijoj razini od propisane u suprotnosti s odredbama Zakona o proračunu i suprotno intenciji omogućavanja veće fleksibilnosti u izvršavanju proračuna, koja je nužna za uvođenje pravog programskog planiranja usmjerenog efikasnijem pružanju javnih dobara i usluga u okviru pojedinog programa.
Proračun Grada Cresa za 2018. godinu sastavljen je na trećoj razini kako stoji u uputama.
Kao što je već navedeno konačni prijedlog proračuna utvrđuje Gradonačelnik i dostavlja ga Gradskom vijeću na usvajanje.
Pri konačnom prijedlogu Proračuna Gradonačelnik Grada Cresa dostavit će Gradskom vijeću na usvajanje:
1. Proračun Grada Cresa za 2018. godinu s projekcijom za 2019. i 2020. godinu
2. Odluku o izvršavanja proračuna Grada Cresa za 2018. godinu
3. Plan razvojnih programa
4. Program održavanja komunalne infrastrukture za 2018. godinu
5. Program gradnje Grada Cresa za 2018. godinuNavedeni akti objavljuju se u Službenim novinama.
III. PRIHODI
Prihodi konsolidiranog proračuna planiraju se u ukupnom iznosu od 29.285.000,00 kn.
Prihodi su razvrstani u sljedeće grupe:PRIHODI OD POREZA
1. Porez i prirez na dohodak
Plan ostvarenja prihoda od poreza sastavljen je na osnovu podataka o ostvarenju istog za prvih deset mjeseci 2017. godine, zatim na osnovu izmjenih poreznih osnovica. Na osnovu navedenog planira se prihod od poreza na dohodak u visini od 4.500.000,00 kn. Razlika do 5.500.000,00 kn planira se u sklopu tekućih pomoći iz državnog proračuna. U ovom trenutku teško je sagledati promjene u odnosu na porez na dohodak s obzirom na sveobuhvanu poreznu reformu na državnom nivou i najavu novih kompenzacijskih mjera.
Porez na dohodak ustupljen otočnim jedinicama lokane samouprave u visini od 1.200.000,00 kn do sada se prikazivao kao kapitalna pomoć iz državnog proračuna. U novim mjerama Ministarstva financija najavljeno je kako će se i taj dio poreza na dohodak uplaćivati kao komepenzacijska mjera.
2. Porezi na imovinu
Porezi na imovinu obuhvaćaju poreze na kuće za odmor, poreze na javnu površinu i porez na promet nekretninama i planiraju se u visini od 5.000.000,00 kn.
Navedeni porezi planiraju na osnovu broja poreznih obveznika, te visine poreza utvrđenog u Odluci o gradskim porezima. Porez na promet nekretninama planira se na osnovu ostvarenja istog u tekućoj godini, te moguće procjene kretanja tržišta nekretnina.3. Porezi na robu i usluge
Porezi na robu i usluge obuhvaćaju porez na potrošnju u visini od 610.000,00 kn, te razlika uplate poreza na tvrtku u visini od 8.000,00 kn.
Planiranje visine ovih poreza vrši se na osnovu broja poreznih obveznika, visine poreza utvrđenog u Odluci o gradskim porezima, te na osnovu ostvarenja istih u tekućoj godini.
POMOĆI
1. Pomoći iz proračuna
Pomoći iz proračuna obuhvaćaju tekuće i kapitalne pomoći iz državnog i županijskog proračuna. Grad Cres u 2018. godini očekuje tekuće pomoći iz državnog proračuna i županijskog proračuna na ime provođenja programa Lubeničkih glazbenih večeri, Pilot projekta lokalnog razvoja, zatim uplate Fonda za zaštitu okoliša na ime izgradnje reciklažnog dvorišta u visini od 2.685.000,00 kn, te naknadnih radova na sanaciji Palače Moise u visini od 300.000,00 kn. U tekuće i kapitalne pomoći uvrštena su planirana sredstva Creskog muzeja, Dječjeg vrtića Girice i Gradske knjižnice.
PRIHODI OD IMOVINE
1. Prihodi od imovine planirani u iznosu od 3.134.000,00 kn najvećim dijelom obuhvaćaju prihod od iznajmljivanja poslovnih prostora, najma stanova, te naknade od koncesija.
Naknade od koncesije ostvaruje se naplatom od koncesijske naknade za pomorsko dobro, korištenja gradske kule, koncesije za turističko zemljište i naknade za koncesiju za organizaciju parkirališta.PRIHODI OD PRISTOJBI I PO POSEBNIM PROPISIMA
Planirani su u ukupnom iznosu od 6.868.000,00 kn.
1. Upravne i administrativne pristojbe planiraju se u iznosu od 1.025.000,00 kn i obuhvaćaju boravišnu pristojbu i administrativne prihode. Prihodi se planiraju temeljem procjena koje vrši Turistička zajednica Grada Cresa. Boravišna pristojba planira se u 2018. Godini u većem iznosu, zbog povećanja visine boravišne prostojbe na području Grada Cresa.
2. Prihodi po posebnim propisima obuhvaćaju ostale prihode, te prihode po posebnim ugovorima (uplate po ugovorima za kroz program poticane stanogradnje, uplate po zgovorima za pravo građenja na Volniku) i planiraju se u iznosu od 1.343.000,00 kn.
3. Komunalni doprinosi i naknade
Komunalni doprinosi i naknade obuhvaćaju komunalni doprinos i komunalnu naknadu.
Procjena prihoda od komunalne naknade proizlazi od godišnjeg zaduženja komunalne naknade za poslovne i stambene prostore, te procjene o mogućnosti naplate potraživanja iz prethodnih godina. Komunalna naknada planira se u iznosu od 2.900.000,00 kn, a komunalni doprinos u iznosu od 1.600.000,00 kn.
Prihodi od komunalnog doprinosa u 2018. godini ovisit će o naplati komunalnog doprinosa kod izdavanja potvrda glavnog projekta, te broja izdanih rješenja o izvedenom stanju.PRIHODI OD PRODAJE PROIZVODA I ROBE TE PRUŽENIH USLUGA
Prihodi od pruženih usluga grada i proračunskih korinsika planira se u iznosu od 170.000,00 kn.OSTALI PRIHODI: Ostali prihodi planiraju se u iznosu od 265.000,00 kn, i odnose se na uplate po raznim osnovama koje nisu definirani kao javni prihodi.
PRIHODI OD KAPITALNE IMOVINE: 1.Prihodi od prodaje materijalne imovine i proizvedene dugotrajne imovine obuhvaćaju prihode od prodaje zemljišta, stambenog i poslovnog prostora. Ukupno se planira po ovoj osnovi ostvariti iznos od 3.000.000,00 kn.
IV. RASHODI
Rashodi Proračuna u 2018. godini planiraju se u iznosu od 29.285.000,00 kn.
Rashodi su sastavljeni prema sljedećim klasifikacijama:1. Obrazloženje po ekonomskoj klasifikaciji:
Rashodi Proračuna Grada Cresa za 2018. godinu po ekonomskoj klasifikaciji odnosno po vrsti troška mogu se pratiti u općem dijelu proračuna.
1. Rashodi poslovanja iznose 20.737.000,00 kn. Rashodi poslovanja obuhvaćaju sljedeće vrste troška:
31 Rashodi za zaposlene odnose se na rashode službenika gradske uprave, Dječjeg vrtića Girice Cres i Gradske knjižnice i čitaonice Frane Petrića,te Creskog muzeja. Planira se iznos od 6.187.000,00 kn.
32 Materijalni rashodi obuhvaćaju naknade troškova zaposlenima, rashode za materijal i energiju, rashode za usluge, ostali nespomenute rashode poslovanja u ukupnom iznosu od 9.827.000,00 kn.
34 Financijski rashodi obuhvaćaju kamate za primljene kredite i ostale financijske rashode u ukupnom iznosu od 274.000,00 kn.
37 Naknade građanim i kućanstvima odnose se na prijenos sredstava za stipendije i sufinanciranje prijevoza učenika, te socijalni program u ukupnom iznosu od 768.000,00 kn.
38 Ostali rashodi obuhvaćaju rashode za programe u zdravstvu, za aktivnosti Crvenog križa, te aktivnosti udruga s područja Grada Cresa u ukupnom iznosu od 2.927.000,00 kn.
41 i 42 Rashodi za nabavu nefinancijske imovine obuhvaćaju rashode za nabavu proizvedene i neproizvedene dugotrajne imovine u ukupnom iznosu od 7.563.000,00 kn.
54 Izdaci za otplate zajmova za 985.000,00 kn.3. Obrazloženje po organizacijskog klasifikaciji
Organizacijska klasifikacija uspostavljena je definiranjem razdjela, glava i proračunskih korisnika.
Proračun Grada Cresa za 2018. godinu podijeljen je na na tri razdjela, s tim da su razdjeli u kojima su raspoređeni proračunski korisnici podijeljeni na više glava. U skladu s navedenim, proračun ima sljedeće razdjele za koje se planiraju sredstva u sljedećem iznosu:
1. Gradsko vijeće i Ured Gradonačelnika: 715.000,00 kn.
2. Upravni odjel za proračun i financije, komunalni sustav i prostorno planiranje: 19.146.000,00 kn
3. Ured Grada: 9.424.000,00 kn.
4.Obrazloženje po programskoj klasifikaciji:
RAZDJEL: Gradsko vijeće i Ured Gradonačelnik:, predlažu se rashodi u visini od 715.000,00 kn.
GLAVA 11001 Gradsko vijeće i izvršna vlast
PROGRAM 1003 Donošenje akata iz djelokruga predstavničkog i izvršnog tijela
PROGRAM 1002 Donošenje akata iz djelokruga predstavničkog i izvršnog tijela
Gradsko vijeće Grada Cresa konstituirano je na sjednici 03. kolovza 2017. godine. Vijećničku dužnost u Gradskom vijeću Grada Cresa obnaša 13 vijećnika. Za predsjednika Gradskog vijeća izabrana je Maja Sepčić dr.med. Gradonačelnik Grada Cresa je Kristijan Jurjako struč.spec.oec., zamjenik gradonačelnika je Marin Gregorović mag.polit..
Nadležnosti Gradskog vijeća i Gradonačelnika utvrđene su Zakonom o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, Statutom Grada Cresa, te ostalim propisima.Naziv programa:Donošenje akata iz djelokruga predstavničkog i izvršnog tijela, Planirano: 550.000,00
Naziv aktivnosti: Predstavnička i izvršna tijela naknade, Planirano: 375.000,00
Naziv aktivnosti: Reprezentacija i ostale aktivnosti, Planirano: 145.000,00
Naziv aktivnosti: Prigodna blagdanska događanja, Planirano: 30.000,00CILJ PROGRAMA
Cilj programa je osiguranje organizacijskih, materijalnih, i drugih uvjeta za redovan rad Gradskog vijeća, gradonačelnika, zamjenice gradonačelnika (sjednice Gradskog vijeća, sjednice kolegija, prijemi, sastanci), izrada i dostava potrebnih materijala za sjednice, izrada, dostava i objava zaključaka i odluka sa sjednica, organizacija protokolarnih aktivnosti. Programom se omogućava redovno izvršavanje poslova iz djelokruga rada gradonačelnika.
POKAZATELJI USPJEŠNOSTI
Pokazatelj uspješnost je pravodobno donošenje odluka, te usklađivanje općih akata sa zakonom, kako bi se osigurali uvjeti za pružanje javnih usluga iz nadležnosti Grada, redovno održavanje sjednica predstavničkog tijela i radnih tijela predstavničkog tijela, objava akata koje donose tijela grada u Službenim novinama i web stranicama.
Aktivnost: Predstavnička i izvršna tijela naknade, obuhvaća naknade za rad predstavničkih tijela i izvršne vlasti, odbora, troškove službenih putovanja, te dio materijalnih troškova.
Aktivnost: Reprezentacija i ostale aktivnosti: obuhvaća troškove reprezentacije te troškove suradnje s ostalim jedinicama lokalne samouprave.
Aktivnost: Prigodna blagdanska događanja, obuhvaćaju troškove uz obilježavanje Dana Grada, zatim božićne i uskrsne koncerte te događanja vezana uz te blagdane.PROGRAM : Razvoj civilnog društva i političkih stranaka
PROGRAM: RAZVOJ CIVILNOG DRUŠTVA I POLITIČKIH STRANAKA
Naziv programa: Razvoj civilnog društva i političkih stranaka, Planirano: 65.000,00
Naziv aktivnosti: Osnovne funkcije stranaka i civilnog društva,Planirano: 15.000,00
Izbori, Planirano: 50.000,00CILJ PROGRAMA: Sustavno djelovanje političkih stranaka i promicanje političkog djelovanja.
POKAZATELJI USPJEŠNOSTI: Uključivanje građana u demokratske procese i odlučivanje putem političkih stranaka.
Aktivnost: Osnovne funkcije stranaka i civilnog društva - odnosi se na rashode za političke stranke i savjet mladih
Aktivnost: Izbori - odnosi se na rashode za troškove izbora koji će se provoditi za predstavnička tijela mjesnih odbora.PRORAČUNSKI KORISNICI : MJESNI ODBORI
PROGRAM:MJESNA SAMOUPRAVA:
Naziv programa: Mjesna samouprava, Planirano: 100.000,00
Naziv aktivnosti: Djelokrug rada MO, Planirano: 100.000,00CILJ PROGRAMA: Cilj programa je osiguravanje uvjeta za funkcioniranje mjesne samouprave kroz redovne aktivnosti mjesnih odbora te zadovoljavanje potreba lokalnog stanovništva.
POKAZATELJI USPJEŠNOSTI: Uspješnost u provođenju vidi se u aktivnom uključivanju građana u rješavanje lokalnih problema i potreba.
Aktivnost: Djelokrug rada MO
Aktivnost se planira u visini od 100.000,00 kn a odnosi se na rashode za materijalne troškove mjesnih odbora s područja Grada Cresa.RAZDJEL: Upravni odjel za proračun i financije, komunalni sustav i prostorno planiranje
GLAVA 12001:Upravni odjel za proračun i financije, komunalni sustav i prostorno planiranje
PROGRAM : JAVNA UPRAVA
Naziv programa: Javna uprava, Planirano: 3.787.000,00
Naziv aktivnosti: Stručne službe, Planirano: 2.778.000,00
Materijalni troškovi, Planirano: 949.000,00,
Nabava opreme, Planirano: 60.000,00CILJ PROGRAMA
Djelotvorno izvršavanje poslova iz djelokruga rada. Provoditi politiku plaća i drugih materijalnih prava zaposlenika Grada Cresu u skladu sa smjernicama Ministarstva financija Republike Hrvatske i proračunskim mogućnostima.
Cilj je ustrojiti učinkovito upravljanje proračunskim sredstvima Grada Cresa, stvoriti učinkovit i transparentan sustav proračuna Grada Cresa s zakonskim propisima i suvremenim standardima financijskog upravljanja, redovno podmirivati financijske obveze prema zaposlenicima, korisnicima proračuna i drugim subjektima koji posluju s Gradom.
POKAZATELJI USPJEŠNOSTI:
Osiguranje nesmetanog obavljanja upravnih, stručnih i ostalih poslova u upravnim tijelima Grada, što je preduvjet za realizaciju proračuna u planiranoj visini.
Aktivnost Stručne službe obuhvaća izdatke za plaće dužnosnika, službenika i namještenika Grada Cresa u ukupnom iznosu od 2.778.000,00 kn
Aktivnost: Materijalni troškovi
Aktivnost obuhvaća materijalne troškove koji se odnose na ukupne rashode Grada Cresa u iznosu od 949.000,00 kn.
Kapitalni projekt nabava opreme
Projekt obuhvaća troškove nabave računalne i uredske opreme u iznosu od 60.000,00 kn.PROGRAM: ODRŽAVANJE KOMUNALNE INFRASTRUKTURE
Naziv programa: Održavanja komunalne infrastrukture, Planirano: 3.850.000,00
Naziv aktivnosti: Javna rasvjeta, Planirano: 700.000,00
Program održavanja komunalne infrastrukture, Planirano: 3.150.000,00CILJ PROGRAMA
Cilj programa je usklađen s zahvatima na javnim površinama. Cilj je osigurati svrhovito, trajno i kvalitetno obavljanje komunalnih djelatnosti, osigurati održavanje komunalnih objekata i uređaja u stanju funkcionalne sposobnosti, sve radi postizanja zadovoljavajućeg nivoa komunalnog uređenja i komunalne opremljenosti grada. Cilj je pravovremenim zahvatima na komunalnoj infrastrukturi smanjiti direktne i indirektne štete koje mogu nastati kao posljedica nepravovremenih postupanja, te postići sigurnost, povećati vijek trajanja komunalne infrastrukture, podići standard i kvalitetu, a građanima omogućiti korištenje funkcionalne i svrhovite komunalne infrastrukture i uređenih javnih gradskih površina. Programom se realiziraju komunalne djelatnosti: odvodnja atmosferskih voda, održavanje čistoće u dijelu koji se odnosi na čišćenje javnih površina, održavanje javnih površina, održavanje nerazvrstanih cesta, održavanje groblja i javne rasvjete.
Program održavanja komunalne infrastrukture usvaja se kao zasebna točka na Gradskom vijeću.POKAZATELJI USPJEŠNOSTI
Pokazatelj uspješnosti je taj što je komunalna infrastruktura u funkcionalnom stanju i standard održan, te produžen vijek trajanja objekata i uređaja komunalne infrastrukture. Program se provodi na cjelovit i svrsishodan način kako bi se osigurali maksimalni efekti s manjim ulaganjima.
Programom održavanja komunalne infrastrukture u visini od 3.850.000,00 kn obuhvaća se financiranje komunalnih usluga koje se sukladno odredbama Zakona o komunalnom gospodarstvu financiraju iz naplaćene komunalne naknade i drugih izvora, ako prihodi od komunalne naknade nisu dostatni za njihovo provođenje. U Programu za 2018. godinu koji se posebno usvaja na Gradskom vijeću razrađeni su troškovi javne rasvjete, održavanje nerazvrstanih cesta, odvodnje atmosferskih voda, održavanje čistoće u dijelu koji se odnosi na čišćenje javnih površina, održavanje groblja, te održavanje javnih površina: zelenih i ostalih. Razrada navedenih izadataka vidi se u Godišnjem planu i programu pružanja zajedničkih komunalnih usluga.PROGRAM: UPRAVLJANJE IMOVINOM
Naziv programa: Upravljanje imovinom, Planirano: 1.075.000,00
Naziv aktivnosti: Poslovni i stambeni prostor, Planirano: 1.045.000,00
Registar nekretnina, Planirano: 30.000,00CILJ PROGRAMA
Cilj programa je sanacija poslovnog i stambenog prostora u vlasništvu Grada Cresa kako bi isti bio u funkciji.
POKAZATELJI USPJEŠNOSTI
Tijekom godine tekuće održavanje poslovnog i stambenog prostora izvršava se prema Programu koji usvaja Gradonačelnik. Održavanjem se postiže funkcionalnost prostora.
Aktivnost: Poslovni i stambeni prostor
Obuhvaća usluge vještačenja, održavanje poslovnog i stambenog prostora, ostale intelektualne usluge, premije osiguranja, povrat udjela od prodaje stanova, električna energija te ostale komunalne usluge za poslovne te javne prostore u ukupnom iznosu od 1.045.000,00 kn.
PROGRAM: VATROGASTVO
Naziv programa: Vatrogastvo, Planirano: 565.000,00
Protupožarna zaštita, Planirano: 565.000,00CILJ PROGRAMA
Cilj programa je osigurati protupožarnu zaštitu na području Grada Cresa. Za utvrđene ciljeve provedbe programa pratiti će se sljedeći pokazatelji uspješnosti: broj intervencija u tekućoj godini, rad na preventivi,opremanje vatrogasaca osobnom zaštitnom opremom.
POKAZATELJI USPJEŠNOSTI
Osigurati uvjete za nesmetano obavljanje intervencija na području Grada Cresa, usvajanjem plana motrenja, ophodnje, dojave, i dežurstva za vrijeme protupožarne sezone, te ostalih akata u sklopu protupožarne zaštite:
Aktivnost Protupožarna zaštita
Aktivnost u visini od 565.000,000 kn predstavlja rashode u skladu s zakonskim obvezama o visini izdvajanja proračunskih sredstava za potrebe vatrogastva, troškove dežurstva, te troškove servisa.PROGRAM: POMORSKO DOBRO
Naziv programa: POMORSKO DOBRO, Planirano: 495.000,00
Upravljanje pomorskim dobrom, Planirano: 495.000,00CILJ PROGRAMA
Cilj programa je održavati pomorsko dobro sredstvima naknade za koncesijska odobrenja, održavanjem postojećih objekata, mulića, staza, javne rasvjete i urbane opreme u pojasu pomorskog dobra. Opći ciljevi navedenog programa su sljedeći: postizanje zadovoljavajućeg nivoa uređenosti obalnog pojasa, s naročitim naglaskom na kupališta, koja koristi veliki broj građana Grada Cresa, te turista.
POKAZATELJI USPJEŠNOSTI
Pokazatelji uspješnosti vide se u nivou uređenosti i opremljenosti pomorskog dobra.
Aktivnost Upravljanje pomorskim dobrom
Aktivnost u visini od 495.000,00 kn predstavlja rashode za radove na održavanju pomorskog dobra prema programu održavanja pomorskog dobra koji donosi Gradonačelnik.PROGRAM: ZAŠTITA OKOLIŠA
Naziv programa: ZAŠTITA OKOLIŠA, Planirano: 500.000,00
Zaštita okoliša i uređenje naselja, Planirano: 500.000,00CILJ PROGRAMA:
Cilj programa je realizirati i poticati sve aktivnosti koje se odnose na zaštitu okoliša, sanaciju divljih odlagališta, preventivne mjere dezinsekcije i deratizacije, ostale sanitarne sječe stabala i ostale komunalne usluge.
POKAZATELJI USPJEŠNOSTI:
Pokazatelji uspješnosti vidljivi su kroz smanjeni broj divljih odlagališta otpada te uređeni okoliš.
Aktivnost zaštita okoliša i uređenje naselja: obuhvaća ostale komunalne usluge, sanaciju ostalih divljih odlagališta, zatim deratizaciju i dezinsekciju, zatim rashode za zaštitu standarda na selu koji obuhvaćaju rashode po računima Autotransa za održavanje lokalnih autobusnih linija za sela, troškovi snabdijevanja (kruhom i ostalim prehrambenim proizvodima) za mjesne odbore koji nemaju stalnu trgovinu, subvencija troškova opskrbe pitkom vodom u naseljima koji nemaju izgrađen vodovodni sustav.PROGRAM: PROGRAM GRADNJE KOMUNALNIH OBJEKATA
Naziv programa: Program gradnje komunalnih objekata, Planirano: 8.604.000,00
Priprema zemljišta, Planirano: 835.000,00
Izgradnja komunalnih objekata i cesta, Planirano: 13.000,00
Izgradnja komunalnih i vodnih građevina, Planirano: 30.000,00
Izgradnja javne rasvjete, Planirano: 80.000,00
Deponij Pržić - nabava opreme – vozilo, Planirano: 89.000,00
Kapitalne investicije – otplata zajma, Planirano: 800.000,00
Sanacija ceste Beli – Podbeli, Planirano: 200.000,00
Otplata zajma investicije – Autobusni kolodvor – Volnik, Planirano: 427.000,00
Deponij Pržić s reciklažnim dvorištem, Planirano: 3.160.000,00
Deponij Pržić – nabava polupodzemnih kontejnera, Planirano: 75.000,00
Melin infrastruktura, Planirano: 1.000.000,00
Parterno uređenje Ribarske ul. I dr., Planirano: 1.500.000,00
Palača Moise, Planirano: 400.000,00
CILJ PROGRAMA
Cilj programa je izgradnja nove komunalne infrastrukture i cesta navedenih u tablicama.
Zatim cilj programa je riješavanje imovinsko pravnih odnosa na zemljištu i nekretninama, riješavanje stanja u katastarskim knjigama, kao preduvjet za izgradnju objekata i uređaja komunalne infrastrukture (cesta i pristupnih putova. )
POKAZATELJI USPJEŠNOSTI
Pokazatelj uspješnosti vidljivi su u rješavanju stanja u zemljišnim i katastarskim knjigama.
Pokazatelji uspješnosti vidljivi su u stupnju izgrađenosti svih planiranih investicija.
Kapitalni projekt: Priprema zemljišta
Projekt obuhvaća rashode za geodetsko katastarske usluge, te za otkup zemljišta u ukupnom iznosu od 835.000,00 kn.
Kapitalni projekt: Izgradnja komunalnih objekata i cesta
Projekt pristupne ceste odnosi se na pripremne radove planirane u iznosu od 13.000,00 kn.
Kapitalni projekt: Izgradnja komunalnih vodnih građevina u iznosu od 30.000,00 kn, odnosi se na sufinanciranje komunalnih vodnih građevina s komunalnim društvom.
Kapitalni projekt : Izgradnja javne rasvjete u iznosu od 80.000,00 kn, odnosi se na nova rasvjetna tijela.
Kapitalni projekt: Deponij Pržić – nabava opreme, odnosi se na sufinanciranje otplate opreme – vozila koje je nabavilo komunalno društvo i za koje se otplata vrši u ratama.
Kapitalni projekt:Kapitalne investicije otplata zajma – planiraju se sredstva za kamate i ratu po kreditu koji je realiziran u 2015. godini kod Privredne banke dd, i kojem je otplata počela teći u 2017. godini.
Kapitalni projekt: Sanacija ceste Beli Podbeli – planiraju se sredstva za nastavak radova na sanaciji ceste.
Kapitalni projekt:Kapitalne investicije otplata zajma Autobusni kolodvor – Volnik, 2018. godini planiraju se sredstva za kamate i ratu po kreditu koji je realiziran u 2016. godini kod Erste&steiermarkische bank d.d. i kojem otplata počinje teći od 30. lipnja 2018. godine.
Kapitalni projekt: Reciklažno dvorište na odlagalištu komunalnog otpada Pržić: planiraju se radovi na izgradnji reciklažnog dvorišta ( građevinsko obrtnički radovi, elektroinstalacije, vodovod i kanalizacija ) u ukupnoj vrijednosti od 3.160.000,00 kn. Financiranje se planira u suradnji s Fondom za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost.
Kapitalni projekt: Melin infrastruktura, izgradnja prometnice SU2 I faza, planiraju se radovi u visini od 1.000.000,00 kn. Radi se o izgradnji ceste kao pristupne ceste novoj stambenoj zoni za potrebe realizacije programa POS-a.
Kapitalni projekt: Parterno ređenje Ribarske ulice i dr. Radi se o zahvatu prema projektu građevine ''Parterno uređenje: Ribarske ulice, ulice Giovanni Moise i dio ulice Zagrad'', mapa 1: , prema arhitektonsko-građevinski projekt, izrađen od URBING d.o.o. Zagreb, V. Holjevca 20, iz studenog 2015. godine , te prema Glavnom projekta građevine ''Parterno uređenje: Ribarske ulice, ulice Giovanni Moise i dio ulice Zagrad'', mapa 2: Vodovod, sanitarna i oborinska kanalizacija, izrađen od TEH PROJEKT HIDRO, d.o.o. Rijeka, Fiorello la Guardia 13/V, iz studenog 2015.godine. Grad Cres sudjelovat će s iznosom od 1.500.000,00 kn.
Kapitalni projekt: Palača Moise, planiraju se završni radovi u visini od 400.000,00 kn. Grad cRes sudjeluje s iznosom od 100.000,00 kn, a Ministarstvo kulture s 300.000,00 kn.PROGRAM PROSTORNO UREĐENJE I UNAPREĐENJE STANOVANJA
Naziv programa: Prostorno uređenje i unapređenje stanovanja, • Planirano: 270.000,00
Prostorna dokumentacija, Planirano: 70.000,00
Projektna dokumentacija, Planirano: 200.000,00CILJ PROGRAMA: Izraditi prostorno plansku dokumentaciju, kao podlogu za sve kako privatne tako i javne investicije.
POKAZATELJI USPJEŠNOSTI: Pokazatelj uspješnosti u dijelu prostornog uređenja očituje se u broju prostornih planova odnosno površini koju isti pokrivaju.
Kapitalni projekt: Prostorna i projektna dokumentacija
Projekt predstavlja rashode za prostornu (izmjene UPU Cres) u visini od 70.000,00kn i projektnu dokumentaciju u visini od 200.000,00 kn.RAZDJEL URED GRADA
GLAVA Ured GradaPROGRAM: PROMICANJE KULTURE
Naziv programa: Promicanje kulture, Planirano: 480.000,00
Kulturna baština, Planirano: 15.000,00
Kulturna događanja, Planirano: 280.000,00
Udruge u kulturi, Planirano: 135.000,00
Palača Moise – projektantski nadzor, Planirano: 50.000,00Aktivnost Kulturna baština
Aktivnost obuhvaća rashode za objekte kulturne baštine, održavanje fasada, u iznosu od 15.000,00 kn
Aktivnost: Kulturna događanja
Aktivnost obuhvaća rashode za kulturna događanja u iznosu od 280.000,00 kn. Navedeni rashodi detaljnije su razrađeni u Programu javnih potreba u kulturi i odnose se na Proslave i sponzorstva, Lubeničke glazbene večeri, Teatar na Pjaceti, Ljetne glazbene večeri.
Aktivnost Udruge u kulturi
Aktivnost obuhvaća rashode za aktivnosti i projekte udruga u kulturi u ukupnom iznosu od 135.000,00 kn. Navedeni rashodi detaljnije su razrađeni u Programu javnih potreba u kulturi. Raspored sredstava za udruge vrši se prema konačnoj odluci Gradonačelnika, nakon provođenja natječaja u skladu s primjenom Uredbe o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge („Narodne novine“ broj 26/15).
Palača Moise – projektantski nadzor – troškove projektantskog nadzora nad izvođenjem radova na sanaciji Palače Moise financira Ministarstvo kulture.
PROGRAM: PROMICANJE SPORTA
Naziv programa: Promicanje sporta, Planirano: 912.000,00
Nogometno igralište, Planirano: 180.000,00
Sportski klubovi, Planirano: 732.000,00CILJ PROGRAMA: Cilj Programa je poticanje i promicanje amaterskog sporta, promicanje sporta kao načina zdravog života, te omogućavanje djeci s područja Grada Cresa i mladima ulazak u sustav i svijet sporta.
Cilj programa je i osigurati prostorne uvjete za aktivnosti sportskih klubova s područja Grada Cresa, te rekreaciju građana.
POKAZATELJI USPJEŠNOSTI: Pokazatelj uspješnosti vide se u realizaciji programa javnih potreba u sportu, zatim programa udruga i klubova, zatim u povećanju broja članova klubova te postignutim rezultatima u takmičenju
Aktivnost : Sportski klubovi
Aktivnost obuhvaća rashode za rad sportskih klubova u iznosu od 712.000,00 kn, te troškove korištenja sportske dvorane.
Kapitalni projekt: Nogometno igralište - predstavlja rashode za održavanje Nogometnog igrališta, te troškove utroška vode.
PROGRAM: RAZVOJ CIVILNOG DRUŠTVA
Naziv programa: Razvoj civilnog društva, Planirano: 250.000,00
Razvoj civilnog društva kroz udruge, Planirano: 203.000,00
Razvoj vjerskih zajednica, Planirano: 20.000,00
Potpore male vrijednosti raznih prioritetnih područja, Planirano: 20.000,00
Grad Cres – Prijatelj djece, Planirano: 7.000,00CILJ PROGRAMA: Cilj Programa je poticanje uključivanja mladih u organizacije civilnog društva.
POKAZATELJI USPJEŠNOSTI: Pokazatelj uspješnosti vide se u realizaciji programa udruga, te broju članova uključenih u realizacije programa.
Aktivnost : Razvoj civilnog društva kroz udruge
Aktivnost obuhvaća rashode za rad i projekte udruga s različitog područja djelovanja u iznosu od 203.000,00 kn.
Aktivnost: Razvoj vjerskih zajednica u iznosu od 20.000,00 kn
Potpore male vrijednosti raznih prioritenih područja - planirana sredstva u iznosu od 20.000,00 kn raspoređuju se u skladu Uredbom o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge („Narodne novine“ broj 26/15).
Grad Cres – Prijatelj djece: planiraju se sredstva u iznosu od 7.000,00 kn.
PROGRAM: OSNOVNO I SREDNJOŠKOLSKO OBRAZOVANJE
Naziv programa: Osnovno i srednjoškolsko obrazovanje, Planirano: 863.000,00
Osnovna škola – dodatni programi, Planirano: 363.000,00
Srednja škola – dodatni programi, Planirano: 50.000,00
Naknade učenicima i studentima, Planirano: 450.000,00CILJ PROGRAMA: Cilj Programa je stvaranje jednakih uvjeta za usvajanje kvalitetnog osnovno školskog obrazovanja i razvoj sposobnosti i potencijala. Opći cilj je postizanje i održavanje standarda u školstvu sukladno pedagoškim standardima.
POKAZATELJI USPJEŠNOSTI: Pokazatelj uspješnosti je broj djece koja su uključena u programe Osnovne škole, te redovno financiranje navedenih programa.
Aktivnost: Osnovna škola – redovni programi
Aktivnost obuhvaća rashode za programe Osnovne škole u iznosu od 330.000,00 kn za ostale programe u školstvu , (glazbeni odjel, natjecanje šport sekcija, popuna školske lektire, nagrade odličnim učenicima, natjecanje učenika, međunarodna suradnja škole) te produženi boravak koji podrazumijeva trošak plaće jedne učiteljice i ½ plaće kuharice, zatim II rata otkupa koncertnog klavira.
Aktivnosti: Srednja škola Aktivnost obuhvaća rashode za programe Srednje škole u iznosu od 50.000,00 kn.
Aktivnosti: Naknade učenicima i studentima
Aktivnost obuhvaća rashode za stipendije i sufinanciranje prijevoza učenika i studenata u iznosu od 450.000,00 knPROGRAM: SOCIJALNA SKRB
Naziv programa: Socijalna skrb, Planirano: 383.000,00
Socijalna zaštita, Planirano: 383.000,00CILJ PROGRAMA: Cilj programa je realizirati Socijalni programa Grada Cresa, te osigurati socijalnu zaštitu svim građanima Grada Cresa kojima je u datom trenutku potrebna dodatna socijalna skrb. Svrha programa je osigurati građanima viši standard socijalne zaštite.
POKAZATELJI USPJEŠNOSTI: realizacija programa prema planiranim aktivnostima.
Aktivnost: Socijalna zaštita
Aktivnost obuhvaća rashode za socijalni program, naknade umirovljenicima, naknadu za uslugu izvaninstitucijske skrbi, te programe Crvenog križa u ukupnom iznosu od 383.000,00 kn.
PROGRAM ZDRAVSTVO
Naziv programa: ZDRAVSTVO, Planirano: 406.000,00
Sufinanciranje hitne medicinske službe, Planirano: 356.000,00
Ostali programi u zdravstvu, Planirano: 50.000,00CILJ PROGRAMA: Cilj programa je osigurati zdravstvenu zaštitu građana Grada Cresa, te hitne medicinske pomoći.
POKAZATELJI USPJEŠNOSTI: Uspješnost se vidi u realizaciji ugovora, te povećanom zdravstvenom standardu građana.
Aktivnost: Sufinanciranje hitne medicinske službe odnosi se na financiranje rada trećeg liječničkog tima obiteljske medicine u Cresu, te turističke ambulante u Martinšćici.
Aktivnost:Ostali programi u zdravstvu obuhvaćaju rashode za troškove dolaska ginekologice i pedijatrice u Cres, te programme NZZJZ.PROGRAM RAZVOJ GOSPODARSTVA I POLJOPRIVREDE
Naziv programa: Razvoj gospodarstva i poljoprivrede, Planirano: 491.000,00
Poticanje razvoja gospodarstva i poduzetništva, Planirano: 324.000,00
Poticanje razvoja poljoprivrede, Planirano: 167.000,00CILJ PROGRAMA: Cilj programa je razvoj gospodarstva i poljoprivrede na području Grada Cresa.
POKAZATELJI USPJEŠNOSTI: Pokazatelj uspješnost je broj zaposlenih na području Grada Cresa u gospodarstvu, te poljoprivredi.
Poticanje razvoja poljoprivrede odnosi se na programe udruga koje djeluju na jačanju razvoja poljoprivrede (Udruga Ulika i Pramenka), zatim sredstva u visini od 40.000,00 na ime potpora u poljoprivredi koje se isplaćuju u skladu s provedenim natječajem na osnovu Programa potpora poljoprivredi i ruralnom razvoju Grada Cresa za razdoblje 2015. – 2017. godine.
Zatim planiraju se sredstva u iznosu od 20.000,00 kn Centru za brdsko planinsku poljoprivredu.PROGRAM: PREDŠKOLSKI ODGOJ - KAPITALNI PROJEKTI
Naziv programa: Predškolski odgoj – kapitalni projekt, Planirano: 60.000,00
Dječji vrtić – energetska obnova, Planirano: 60.000,00CILJ PROGRAMA: Cilj programa je stvaranje uvjeta za prihvat djece s područja grada Cresa u Vrtić.
POKAZATELJI USPJEŠNOSTI: Broj djece koja pohađaju predškolske programe.
Kapitalni projekt: Dječji vrtić poboljšanje energetske učinkovitosti zgrade, u iznosu od 60.000,00 kn. Radi se o radovima koje je APN ugovorio s tvrtkom Elektrovoda d.o.o. i za koje će se financiranje provesti putem Grada Cresa i za koje se godišnje izdvaja 60.000,00. kn. Kako je ugovorom o energetskom učinku definirano radi se o poboljšanju energetske učinkovitosti zgrade Dječjeg vrtića Girice.PROGRAM: PREDŠKOLSKI ODGOJ
Naziv programa: Predškolski odgoj, Planirano: 4.033.000,00
Dječji vrtić sredstva za plaće, Planirano: 3.253.000,00
Dječji vrtić – materijalni troškovi, Planirano: 721.000,00
Dječji vrtić nabava opreme, Planirano: 33.000,00
Dječji vrtić – programske aktivnosti, Planirano: 26.000,00CILJ PROGRAMA: Cilj programa je osiguranje osnovne djelatnosti predškolske ustanove Dječjeg vrtića Girice u Cresu, kroz sufinanciranje troškova rada ustanove.
POKAZATELJ USPJEŠNOSTI: Broj djece koja pohađaju ustanovu, te mogućnost udovoljavanja zahtjevu svih roditelja s područja Grada Cresa za korištenjem programa Vrtića.
Ukupni rashodi za Dječji vrtić prema aktivnostima iznose 4.033.000,00 kn i odnose se na vlastita sredstva Vrtića i pomoći koji su uključeni u konsolidirani proračun Grada Cresa.PROGRAM: 3011 PROMICANJE KULTURE - GRADSKA KNJIŽNICA I ČITAONICA
Naziv programa: Promicanje kulture, Gradska knjižnica, Planirano: 522.000,00
Gradska knjižnica - sredstva za plaće, Planirano: 365.000,00
Gradska knjižnica – materijalni troškovi, Planirano: 67.000,00
Gradska knjižnica – nabava knjiga, Planirano: 65.000,00CILJ PROGRAMA: Cilj programa je osiguranje osnovne djelatnosti ustanove gradske knjižnice, kroz sufinanciranje troškova rada ustanove.
POKAZATELJ USPJEŠNOSTI: Broj članova knjižnice, veličina knjižnog fonda i broj posjetitelja knjižnice.
PROGRAM 3001 Gradska knjižnica i čitaonica
Gradska knjižnica i čitaonica Frane Petrića - proračunski je korisnik Grada Cresa te se za istu osiguravaju sredstva za plaće i materijalne troškove u visini od 522.000,00 kn.GLAVA: Creski muzej
PROGRAM: MUZEJSKA DJELATNOST
Naziv programa: Muzejska djelatnost, Planirano: 1.024.000,00
Sredstva za plaće, Planirano: 539.000,00
Materijalni troškovi, Planirano: 158.000,00
Programske aktivnosti, Planirano: 196.000,00
Stalni postav muzeja,Planirano: 130.000,00CILJ PROGRAMA: Cilj programa je osiguranje osnovne djelatnosti ustanove Muzeja Grada Cresa, kroz financiranje troškova rada ustanove.
POKAZATELJ USPJEŠNOSTI: Pokazatelji uspješnosti se vide u Muzejskoj građi, muzejskoj dokumentaciji, prostoru, opremi za rad, te stručnom osoblju.
Sve aktivnosti obuhvaćaju rashode za troškove zaposlenih u Creskom muzeju, njihove materijalne troškove, te troškove pripreme postava muzeja i izložbi.RAČUN FINANCIRANJA
Račun financiranja prikazan je na sljedeći način:
RAČUN FINANCIRANJA
PRIMICI OD FINANCIJSKE IMOVINE I ZADUŽIVANJA, PLAN : 0,00
IZDACI ZA FINANCIJSKU IMOVINU I DANE ZAJMOVE, PLAN; 985.000,00
NETO ZADUŽIVANJE, PLAN:985.000,00
DOKUMENTI U PRIVITKU
-
-
Meteo Cres
-
Linkovi